آکنه یا جوش غرور جوانی

از نوسانات هورمونی گرفته تا مشکلات ژنتیکی ، آکنه می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود و بدون شک یکی از مخوف ترین بیماری های پوستی، به ویژه برای نوجوانان است.

در حالی که ممکن است تعداد زیادی کرم و محصولات آرایشی مختلف پیدا کنید که ادعا می کنند آکنه را در طی چند هفته از پوست محو میکنند، همه آنها این کار را نخواهند کرد. اینکه مشکلی که ریشه در بدن شما دارد با استفاده از کرم های موضعی درمان نمی شود، تعجب آور نیست. دلایل متعددی برای بروز این آکنه های مکرر (که می تواند شما را در روابط اجتماعی بسیار شرمنده کند) وجود دارد، اما در این مطلب چند نکته و ترفند ساده که ممکن است به شما کمک کند ظاهر شدن آکنه را کاهش دهید.

لیوان آب

بنوشید!

افزایش مصرف آب یکی از بهترین راه های طبیعی برای پیشگیری و مقابله با آکنه است. به طور کلی ، آب بدن را سم زدایی می کند و به خلاص شدن از شر تمام سمومی که ممکن است باعث ایجاد آکنه شده باشند، کمک می کند. علاوه بر این، محققان دریافتند که چگونه افزایش مصرف آب می تواند جریان خون را در سراسر بدن و پوست افزایش دهد، که در نتیجه سلامت کلی، از جمله سلامت پوست را ارتقا می بخشد.

اطمینان حاصل کنید که روزانه 7-8 لیوان آب یا مقدار مشابه مایعات به اشکال مختلف مانند آب میوه و سوپ دریافت کنید.

 

قدرت هویج

قدرت هویج

هویج که به دلیل داشتن بتاکاروتن و فیبر شناخته شده است، برای همه کسانی که از شیوع آکنه رنج می برند، باید به رژیم غذایی اضافه شود. هویج همچنین سرشار از ویتامین A است که به سالم نگه داشتن لایه محافظ بیرونی پوست کمک می کند و باعث کاهش تولید چربی پوست می شود که در نتیجه از بروز آکنه جلوگیری می کند.

از همه بهتر، هویج بسیار متنوع است. می توانید آنها را تقریباً به هر نوع غذای آماده اضافه کنید.

 

زردچوبه

زردچوبه بزنید

زردچوبه جزء اصلی همه غذاهای هندی است و به دلیل رنگ زرد متمایز آن شناخته شده است. زردچوبه همچنین یک عامل ضد باکتری فوق العاده است. زردچوبه همچنین حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که اعتقاد بر این است که به کاهش التهاب بافت ها و قرمزی پوست مستعد آکنه، کمک می کند. افزودن این مقدار به آماده سازی غذایی می تواند به کاهش ظاهر آکنه تشدید شده کمک کند.

ورزش

ورزش کردن

ورزش فقط برای حفظ تناسب اندام نیست. تصور می شود که فعالیت بدنی متوسط به جلوگیری از فشار خون بالا، چاقی و حتی مهار استرس کمک می کند، که آن را به یک درمان طبیعی عالی برای کسانی که از آکنه ناشی از استرس رنج می برند، تبدیل می کند. همچنین ورزش برای بهبود گردش خون و کمک به سم زدایی بدن شناخته شده است، به همین دلیل است که شما باید شلوار خود را بپوشید و تا جایی که می توانید برای دویدن سریع بیرون بروید.

خسته از بی خوابی

خواب منظم

محققین در چندین مطالعه تأیید کرده اند که کمبود خواب باعث افزایش سطح استرس می شود که به نوبه خود باعث پدید آمدن آکنه می شود. تصور می شود خطر استرس روانی به ازای هر یک ساعت خواب از دست رفته به میزان قابل توجه 14 درصد افزایش می یابد ، که این موضوع نگران کننده است. به همین دلیل، اطمینان حاصل کنید که روزانه 8 ساعت خواب منظم دارید تا دوباره شارژ شوید و سالم بمانید.

یک قاشق شکر

جایگزین کردن قند طبیعی

از شرایطی مانند چاقی گرفته تا قند خون بالا، قند سفید، که امروزه بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای ما است، برای بروز بسیاری از بیماری ها از جمله آکنه مقصر شناخته شده است. اعتقاد بر این است که شکر عامل اصلی جوش های ناگهانی آکنه است، زیرا با فعالیت هورمون انسولین تداخل دارد، که باعث از کنترل خارج شدن ترشح هورمون های شما و باعث آکنه می شود.

توصیه میشود به جای شکر و قند سفید، شکلات و تمام شیرینی هایی که در آنها شکر به کار رفته، از قند های طبیعی مانند آنها که در میوه های تازه وجود دارن مصرف کنید.

تمیز کردن صورت

یکی از بهترین راه های مقابله با آکنه ناشی از تجمع آلودگی و آلاینده ها بر روی پوست، این است که اغلب صورت خود را تمیز کنید. هر چند نه بیش از دو بار در روز! از آرایش سنگین گرفته تا آلودگی محیط، بسیاری از مواد در منافذ پوست تجمع یافته و به نقاطی برای تولید آکنه تبدیل می شوند. بنابراین مطمئن شوید که از یک پاک کننده غیرکومدوژنیک (یا غیر جوش زا) برای شستن کامل صورت خود حداقل دو بار در روز استفاده می کنید.

کرم ضدآفتاب

اجازه ندهید هوای ابری شهر شما را گول بزند. اشعه ماوراء بنفش خورشید هنوز می تواند از میان ابرها نفوذ کرده و باعث آسیب به پوست شما شود. نور خورشید همچنین باعث خشک شدن پوست می شود که می تواند التهاب را بدتر کرده و آکنه و ضایعات پوستی را تشدید کند. بنابراین مطمئن شوید که هر روز قبل از بیرون آمدن از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید.

قدرت امگا 3

یکی دیگر از راههای عالی برای مقابله با آکنه، استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 به نفع خود است. تصور می شود که این “چربی های خوب” به کنترل تولید مولکولی کمک می کند که تولید چربی پوست را افزایش می دهد و باعث ایجاد آکنه التهابی بر روی پوست می شود. افزودن غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی قزل آلا، میگو، لوبیا قرمز، گردو و بادام زمینی به رژیم غذایی شما می تواند به رفع آکنه کمک کند.

در باره ی نویسنده

مدیر سایت

1 نظر

    جالب بود

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *